Portofoliul educatoarei

Posted on Updated on

PORTOFOLIUL EDUCATOAREI

A. LEGISLAŢIE
B. DEZVOLTAREA PROFESIONALĂ A EDUCATOAREI
C. DOCUMENTE ŞCOLARE

A. Cunoaşterea şi aplicarea corectă a prevederilor legale în vigoare:

 Legea educaţiei naţionale nr.1/2011;
 Planul de învăţământ şi metodologia de aplicare a planului pentru învăţământul preşcolar ,
 Programa activităţilor instructiv-educative în grădiniţa de copii;
 Ghidul de aplicare a programei pentru învăţământul preşcolar;
 Scrisori metodice pentru aplicarea programei activităţilor instructiv-educative în grădiniţa de copii;
 Curriculum-ul naţional pentru clasele I –IV;
 Legea Nr. 272 / 2004 privind protecţia şi drepturile copiilor;
 Metodologii, regulamente, din setul de legislaţie secundară promovat de MECTS, ale căror prevederi vizează şi înv.preşcolar.

B. Dezvoltarea profesională a educatoarei

 Curriculum Vitae European;
 Portofoliul personal pentru dezvoltare profesională (vezi Anexa);
 Materiale care să ateste utilizarea metodelor alternative
( portofolii, proiecte, malettes pedagogiques, brain-storming, studii de caz);
 Caietul de formare continuă şi studiu individual; Dovezi de autoperfecţionare ( fişe de lectură, articole, studii, recenzii, lucrări metodico-ştiinţifice, adeverinţe / atestate de participare la stagii de perfectionare şi formare continuă );
 Evaluarea ( fişa individuală a postului, fişa de evaluare a educatoarei ).

C. Documentele şcolare şi instrumentele de lucru ale educatoarei:

 Catalogul grupei;
 Caietul educatoarei: planificarea calendaristică, numărul de activităţi planificate, date generale despre grupa de copii, colaborarea cu familia, colaborarea cu alţi factori educaţionali şi instituţionali;
 Programe pentru disciplinele din CDS;
 Proiecte de activităţi ( debutanţi, grad definitiv, gradul II ), schiţe de
proiecte didactice ( gradul I ), mape cu proiecte model pentru toate
cadrele didactice;
 Mapa didactică a educatoarei: proiecte de activitate (model), proiecte tematice (model), proiecte tematice pentru activităţi integrate (model),
mijloace de învăţământ elaborate, lucrări personale, inventar de teme
anuale, fişe de evaluare iniţială, formativă, sumativa, teste de evaluare
elaborate de cadrul didactic, ş.a.;
 Portofoliile copiilor;
 Caracterizarea psihopedagogică a fiecărui copil – Caiet de observaţii curente;
 Caracterizarea psihosocială şi pedagogică a grupei de preşcolari ( la sfârşitul fiecărui semestru şi la sfârşitul unui an de învăţământ );
 Fişa psihopedagogică a fiecărui copil, la sfârşit de ciclu preşcolar,
(evoluţia şcolară, nivelul de evaluare didactică şi de pregatire al
preşcolarilor în vederea integrării cu succes în ciclul primar).

Anexa

PORTOFOLIU PERSONAL
PENTRU DEZVOLTARE PROFESIONALĂ

CAPITOLUL I – DATE DE IDENTIFICARE
Numele şi prenumele:
Cod Numeric Personal:
Data şi locul naşterii:
Naţionalitatea:
Domiciliul:

CAPITOLUL II – STUDII (formare iniţială)

CAPITOLUL III – COMPETENŢE ŞI CALIFICĂRI OBŢINUTE PRIN DIFERITE FORME DE PERFECŢIONARE (cursuri de formare, grade didactice, studii postuniversitare, doctorat etc.)

Competenţe/calificări obţinute 3) Perioada Instituţia organizatoare Actul 4)

CAPITOLUL IV – ALTE APTITUDINI/COMPETENŢE DOBÂNDITE, RECUNOSCUTE SAU NU PRINTR-UN ACT DE STUDIU

Enumeraţi aptitudinile/competenţele dobândite Contextul în care au fost dobândite5) Dovezi Persoane care pot furniza referinţe (date de identificare)

CAPITOLUL V – ALTE MENŢIUNI6)

__________________________________________________________________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________

SEMNĂTURĂ,

AVIZAT.
DIRECTOR,

About these ads

3 thoughts on “Portofoliul educatoarei

    Nastasa Lili Gabriela spus:
    septembrie 30, 2011 la 6:19 pm

    De ce trebuie ca portofoliul educatoarei sa cuprinda si legea invatamantului? Nu o gaseste toata lumea pe internet sau in monitorul oficial?

      prichindei responded:
      septembrie 30, 2011 la 6:29 pm

      Tot ce este scris acolo este venit de la minister. Ne cer atatea acte, dosare, dosarele, fise, proiecte, mape etc… numai ca sa ne dea de lucru ca nu cumva sa stam degeaba la clasa.

        Maria spus:
        martie 23, 2014 la 9:23 am

        Bine spus,….sau se crede ca o educatoare sta degeaba cu copiii;nu mi se pare relevant pentru un cadru didactic sa faca atat de multa hartogaraie.Mia bine ne-ar incadra ca secretare…..

Lasă un răspuns

Completeaza detaliile de mai jos sau apasa click pe una din imagini pentru a te loga:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s