Randunica a plecat si in urma ce-a lasat? – joc didactic interdisciplinar

Publicat pe

Randunica a plecat si in urma ce-a lasat

Proiect didactic

Educatoare:

Grădiniţa:

Data:

Grupa:                                     Mare 

Categoria de activitate:         Cunoaşterea mediului – activitate interdisciplinara

Mijloc de realizare:              Joc didactic

Tema proiectului:                  Plecarea păsărelelor

Subiectul activităţii:              Rândunica a plecat

                                                Şi în urmă ce-a lăsat?

Forma de organizare:            colectiv, pe grupe,

Tipul activităţii:                     Consolidare de cunoştinţe

Durata:                                    30 minute

Scopul:                                   – consolidarea cunoştinţelor cu privire la anotimpul toamna (fructe, legume, flori, culorile toamnei, timpul în anozimpul toamna).

Obiective operaţionale:         O1 – să enumere fructele şi legumele de toamnă;

O3 –  să precizeze cum se păstrează fructele şi legumele;

O3 – să descrie florile de toamnă (crizantema şi tufănica);

O4 – să descrie anotimpul toamna, utilizând propoziţii corecte din punct de vedere gramatical;

O5 – să numere corect în concentrul 1 – 6;

O6 – să sorteze imaginile pe criteriul fructe – legume – flori;

O7 – să recite expresiv poezii despre toamnă.

Metode şi procedee:             conversaţia, explicaţia, demonstraţia, exerciţiul, problematizarea.

Mijloace de învăţământ:       Macheta cu anotimpul toamna, coş cu fructe, legume, flori de toamnă, frunze uscate, borcane cu murături, compot, dulceaţă, zar, recompense.

Sarcina didactică:                  enumerarea caracteristicilor toamnei, recunoaşterea fructelor, legumelor, florilor de toamnă.

Regula jocului:                      La întrebarea educatoarei Rândunica a plecat şi în urmă ce-a lăsat? un copil aruncă zarul şi va lua din coş tot atâtea fructe, legume, flori, borcane câte îi arată cifra. Apoi le va aşeza pe machetă pentru a o completa. El va răspunde de ex: Rândunica a plecat şi în urmă a lăsat 4 mere… etc.

Elemente de joc:                   mişcarea, surpriza, aplauzele, recompensele.

Bibliografie:                          – *** Programa activităţilor instructiv-educative în grădiniţa de copii, Ed.V&I Integral,

Bucureşti, 2005;

–         Antonivici, S; Nicu, G – Jocuri interdisciplinare – Editura Aramis, Bucureşti, 2003 ;

–         Revista învăţământului preşcolar, nr. 4/2007

 

ETAPELE

ACTIVITĂŢII

OB.

OP.

ELEMENTE DE CONŢINUT

STRATEGII DIDACTICE

Metode şi procedee

Mijloace de învăţământ

Forma de organizare

EVALU-ARE

1. Organizarea grupei pentru activitate

 
  • Se aeriseşte sala de grupă;
  • Se pregăteşte materialul didactic;
  • Se stabileşte liniştea necesară bunei desfăşurări a activităţii

2. Captarea atenţiei

Se realizează cu ajutorul unei poezii:

 

Când primăvara a sosit

Şi mugurii au înverzit

În stol lin şi vioi

Rândunica a sosit la noi

 

Un cuib călduţ şi-a construit

In care puii şi-a hrănit

Şi a zburat peste câmpii,

Peste păduri în fiecare zi.

 

Vara călduroasă

Prea repede a trecut

Şi toamna cea bogată

Peste deal s-a aşternut

 

Păsările în stol s-au adunat

Căci frigul toamnei le-a alungat

Acum că rândunica a plecat

Ea în urmă ce-a lăsat?

Se descoperă machete şi copiii sunt antrenaţi într-o scurtă discuţie despre toamnă.

Conversaţia

Explicaţia

Rândunica

Machete cu toamna

Colectiv – dirijat

Colectiv – dirijat

Observarea curentă

Conversaţia

3. Anunţarea subiectului

  Astăzi ne vom juca jocul:

Rândunica a plecat

Si în urmă ce-a lăsat ?

    Colectiv – dirijat  

4. Dirijarea învăţării

 

O1

 

 

 

 

 

 

O2

 

 

 

 

 

 

O3

 

 

 

 

 

 

O4

 

 

 

 

 

O5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

O6

 

 

Se explică regulile jocului:

La întrebarea educatoarei Rândunica a plecat şi în urmă ce-a lăsat? un copil aruncă zarul şi va lua din coş tot atâtea fructe, legume, flori, borcane câte îi arată cifra. Apoi le va aşeza pe machetă pentru a o completa. El va răspunde de ex: Rândunica a plecat şi în urmă a lăsat 4 mere… etc.

Se execută un joc de probă:

Educatoarea întreabă: Rândunica a plecat şi în urmă ce-a lăsat?, un copil aruncă zarul şi va spune: Rândunica a plecat ţşi în urmă a lăsat coşuri cu fructe.

–         câte coşuri cu fructe a lăsat?

–         A lăsat 3 coşuri cu fructe (sau câte arată cifra de pe zar). Copilul ia coşuleţele şi le aşează pe machetă.

Se trece apoi la executarea jocului propriu zis, copiii spunând câte fructe sau legume a lăsat rândunica în urmă, câte frunze, câţi greieraşi trişti, câte furnicuţe, câte vrăbiuţe etc.

Se va realiza şi o descriere a elementelor de pe jetoane.

Fiecare răspuns corect va fi aplaudat.

 

Conversaţia

 

 

 

 

 

Explicaţia

 

 

 

 

 

Demonstraţia

 

 

 

Exerciţiul

 

 

 

 

Problematizarea

 

 

 

Exerciţiul

 

 

 

 

 

Conversaţia

 Macheta cu toamna

Rândunica

Zarul

Jetoane cu imagini (fructe, legume, flori, borcane etc.)

 

Colectiv – dirijat

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Colectiv – dirijat

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Colectiv – dirijat

 

 

 

 

 

 

 

 

Colectiv – dirijat

Observarea curentă

 

 

 

 

Conversaţia

 

 

 

 

Observarea curentă

 

 

 

 

 

 

Conversaţia

 

 

 

 

Observarea curentă

 

 

 

 

 

 

 

 

Conversaţia

5. Conexiunea inversă

 

 

 

 

O7

Se realizează complicarea jocului:

 

Educatoarea va arunca zarul către un copil. Acesta va veni în faţă, iar educatoarea il va pune să extragă un jeton. Dacă în imagine apar legume, va spune o poezie cu legume, dacă apar fructe, va spune o poezie cu fructe, dacă apare un greieraş, va spune un cântecel cu greieraşul, dacă apar frunze de toamnă, va spune cântecul un cântec de toamnă.

Vor fi aplaudaţi copiii care răspund correct.

Conversaţia

Exerciţiul

problematizarea

Jetoane cu imagini

Colectiv – dirijat

Colectiv – dirijat

Observarea curentă

 

 

 

 

 

 

Conversaţia

6. Aprecieri finale

  Se realizează aprecieri generale şi individuale cu privire la modul de participare al copiilor la activitate. Se acordă recompense.

Conversaţia

 

Colectiv – dirijat

 

 

 

 

 

 

 

Un gând despre „Randunica a plecat si in urma ce-a lasat? – joc didactic interdisciplinar

    ana a spus:
    Octombrie 31, 2011 la 3:33 pm

    Felicitari ,mi-a placut f .mult cum ai conceput totul .

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s